Kan udlejer kræve udbetaling af udreddelse af badeværelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Kan udlejer kræve udbetaling af udreddelse af badeværelse

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18943
      ebru
      Deltager

      Vi bor til leje, min mand og jeg, og vores badeværelse er virkelig gammelt, hvor klinkerne har løsnet sig i et hjørne og vasken er bogstaveligtalt faldt ned idet min mand skulle vaske hænder, da støbejernet er blevet rusten. Så nu vil udlejeren have at vi betaler for både et nyt gulv og vasken, hvor jeg tydeligt har meldt ud at vi ikke har råd, da vi stadig studerer. Kan udlejern virkelig kræve at vi betaler, når det er tydeligt at det nærmest er et faldefærdigt badeværelse?

      • Dette emne blev ændret 5 år, 9 måneder siden af ebru.
    • #18997
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej ebru

      Som du beskriver det, kan boligselskabet ikke kræve at I betaler for hverken gulv eller vask.
      Det er udlejeren, der har vedligeholdelsespligten for begge dele. Herunder skal de sørge for fornyelse af vasken, hvis den ruster. I er kun forpligtet til at betale for reparationer, hvis I har misligholdt lejemålet, dvs. hvis I har handlet uforsvarligt, og vasken af den grund er faldet ned.
      I kan klage til Beboerklagenævnet i kommunen. De vil formentlig give boligselskabet et påbud om at forny vasken og reparere gulvet. Når i klager kan I også kræve reparation af fliserne.
      Meld jer ind i Roskilde Lejerforening for at få bistand i sagen. Se kontaktinformationer under linket, Lejerforeninger.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.