Huslejeregulering ved byfornyelse?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Huslejeregulering ved byfornyelse?

Tagget: 

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19011
      S.ENGEL
      Deltager

      Hej.

      Jeg bor i et gammelt lejlighedskompleks (opført i 1909 og ombygget i 1996). Overfør lejlighedskomplekset har der tidligere ligget en 2 etagers bygning, som netop er blevet revet ned og opkøbt med henblik på at bygge dagligvarebutik, samt otte lejligheder. Det betyder at bygningen overfor bygges i 4 etager og tager al udsigt fra min lejlighed. Derudover har bygherrerne været igang med byggeprojektet siden Januar og udløser en del støjgener.

      Kan der være noget for mig at hente i forhold til en huslejenedsættelse/regulering, når nu jeg mister min meget smukke udsigt?

      Vh S.Engel

    • #19024
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej S. Engel
      Hvis ejeren af den nye bygning har overholdt lokalplanen og andre bygningsmæssige forskrifter, er der ikke noget at gøre. Man kan ikke kræve huslejenedsættelse efter boligreguleringsloven, fordi man mister sin udsigt. Udsigt og andre “herlighedsværdier” har ingen betydning for huslejens størrelse.
      Men derfor kan din husleje godt være forkert beregnet. Meld dig ind i Randers Lejerforening og få rådgivning. Konktaktoplysninger finder du under Lejerforeninger.
      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.