Hjælp ved fraflytning

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19637
      Tordrupd4
      Deltager

      Hjælp hjælp hjælp.
      Jeg er ved at fraflytte min lejlighed som jeg har boet i siden 01.05.2012, så godt 9 år siden..
      Min udlejer har skrevet i en mail, at jeg skal male, skifte tæppe og pudse vinduer !
      Den oprindelig udlejer sagde til mig at hvis man bare malte vægge, så fik man sit depositum tilbage, det står selvf. Ikke i kontrakten, og da vi sidste år er skiftet til en ny udlejer, et andet firma der har overtaget , kender jeg faktisk ikke mine rettigheder..
      i paragraf 7 står der, at det er aftalt ved leveforholdets ophør at det skal afleveres nyistandsat og i paragraf 8 at det er LEJER, der står for indvendig vedligeholdelse..

      Men når de ikke er anført noget om gulvtæpper, som jeg efter 9 år ville mene var slid og ælde, og pudsede vinduer UDVENDIG, kan det så virkelig passe det er mig der skal ordre det for egen regning??

    • #19694

      Tak for dit spørgsmål.

      Beklager svartiden.

      Når du fraflytter skal du som udgangspunkt aflevere det lejede i samme stand som du overtog det. Overtog du det nymalet, skal det afleveres nymalet. Når der står i din lejeaftale at du har overtaget lejemålet nyistandsat og at det skal afleveres således igen, er det hvad der er aftalt som udgangspunkt.
      En mundtlig aftale er lige så gyldig som en skriftlig, efter dansk aftaleret, men der er en vigtig detalje. Nemlig at hvis du har en skriftlig aftale, hvori et vilkår efterfølgende er blevet ændret ved mundtlig aftale, vil du i en eventuel retssag skulle bevise denne aftaleændring. Det kan være svært, men det er muligt.

      Kort sagt hænger du på nyistandsættelse ved fraflytning (hvidtning, maling, tapetsering og lakering af gulve), med mindre du kan bevise at du har aftalt med den daværende udlejer, at du blot skal male væggene.

      Venlig hilsen

      Martin G. Laursen
      Sagsbehandler

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.