Gulvtæppe ved fraflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Gulvtæppe ved fraflytning

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19049
      Nicklas
      Deltager

      Hej,

      Vi har været så heldige at have fundet os et hus.
      Ved fraflytning af vores lejlighed bliver informeret om vi skal betale for et nyt gulvtæppe.
      Det trænger såmen også til udskiftning, men jeg mener at efter knap 8 år, så må det betegnes som ælde og slid (der er hverken huller eller andet der kunne betegnes som misvedligehold, det er bare slidt).
      Efter at have kigget herinde, kan jeg se man burde kunne læse sig til, om man skal stå for denne udgift i sin lejekontrakt, under paragraf 11 særlige vilkår.
      Jeg har vedhæftet et link til siden i kontrakten der omhandler dette:

      View post on imgur.com

      Er det mig der er helt galt på den, når jeg mener vi ikke bør betale for dette?

    • #19062
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Nicklas

      Om du skal betale for nyt gulvtæppe afhænger ikke blot af ordlyden af § 11, men også af hvad der står i lejekontraktens § 7. Hvis der står at “lejemålet ved fraflytning skal afleveres nyistandsat”, kan du muligvis blive pålagt at betale for et nyt gulvtæppe”
      Indtil 1/7 2015 var det gyldigt at skrive sådan i lejekontrakter for privat udlejning. Efter denne dato er sådanne aftaler ikke gyldige.
      Uanset hvad du har skrevet under på, kan du dog aldrig forpligtes til at sætte lejemålet i bedre stand end ved indflytning.
      Hvis gulvtæppet ikke var nyt ved indflytning, skal du heller ikke betale for et nyt ved fraflytning. Du skal blot aflevere det rengjort.

      Med venlig hilsen
      Jakob Lindberg

    • #19065
      Nicklas
      Deltager

      Nu har jeg ikke lige lejekontrakten med, men jeg er ret sikker på der under §7 står listet, hvad der høre ind under lejerens ansvar. Og det eneste der står omkring gulv, er lakerede gulve.

      Men jeg skal selvfølgelig kigge den igennem igen, for at få den præcise formulering.

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.