Gæld til alment boligselskab

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Gæld til alment boligselskab

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19754
      kimg
      Deltager

      Kære rette vedkommende
      Jeg har gæld til et alment boligselskab (primo 2020), som jeg ikke har været i stand til at betale eller afdrage på.
      Jeg bliver om ikke så længe tilbudt en lejlighed i et andet alment boligselskab i en afdeling beliggende i Fredensborg Kommune.
      For disse lejemål gælder at man skal have en økonomisk godkendelse af kommunen. Det primære formål med en sådan godkendelse er naturligvis, at man vil sikre sig, at nye lejere har råd til huslejen.
      Vil omtalte gæld til tidligere almene boligselskab indgå i kommunens bedømmelse og dermed udelukke godkendelse af mig som lejer?
      Jeg er folkepensionist med tillægsprocent 100 d.v.s. uformuende. Jeg vil måske en skønne dag være i stand til at indgå en afdragsordning med et meget lille beløb.
      I håb om et snarligt svar og venlige hilsner
      Kim G.

    • #19787
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Dit tidligere boligselskab må ikke udveksle den slags oplysninger med kommunen. Det kan dog ikke udelukkes at det sker i praksis. Jeg tror ikke at kommunen vil nægte dig f.eks. indskudlån til en ny bolig med den begrundelse, at du har gæld af den art. I så fald gør kommunen sig skyldig i magtfordrejning. De misbruger deres økonomiske magt til at blande sig i et forhold, der er kommunen uvedkommende.
      Hvis du skulle komme ud for det, bør du straks søge juridisk bistand hos en lejerforening eller advokat.

      Med venlig hilsen
      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.