Fraflytning af bolig efter 10 år.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflytning af bolig efter 10 år.

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19027
      Niklas
      Deltager

      Hej.

      Jeg sidder efter 10 år det samme sted og er i den situation at der bliver ledt om efter noget andet at bo i, dog står jeg med en lejlighed som er blev tilflyttet d. 1 august 2008.

      Er der en regel på den gamle lejelov om at hvis man har boet i lejemålet over længere tid at indskudet skal tilbagebetales, fordi man kan jo ikke forvente at en lejlighed skal leveres i samme stand da der er slid på lejligheden jo.

      Det er mere fordi der er fugt i vinduerne, trappen er ødelagt, køkkenet er ikke blevet opdateret i over 20 år, der står stadig en ovn fra 1998, som udlejer nægter og udskifte. det eneste udlejer har gjort over de sidste 10 år er et ny køleskab og et nyt blandingsbatteri i bruseren. intet er udskiftet el noget.

      Hjælp! Fordi jeg mener jo ikke jeg som lejer kan stå til regnskab for 10 års slidt når der ikke er blevet gjort noget ved lejligheden sin jeg tilflyttet den 10 år siden

    • #19042
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Niklas
      Der er desværre ikke nogen regel, der siger at man får sit depositum ubeskåret tilbage, hvis man har boet i lejemålet i 10 år
      Efter lejeloven skal en lejer ikke betale for forringelser af lejemålet, der er sket som følge af almindeligt “slid og ælde”.
      Men denne bestemmelse kan være fraveget i din lejekontrakt.
      Du har derfor behov for konkret vejledning og bistand i forbindelse med din forestående flytning.

      Meld dig ind i Kolding Lejerforening

      Home

      Med venlig hilsen,
      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.