Forbedringer og huslejenedsættelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Forbedringer og huslejenedsættelse

Viser 3 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19012
      Calm
      Deltager

      Hej,

      Jeg bor til leje i en lille taglejlighed i villa, 47 m2 – betaler 4700 kr/mrd. Oprindeligt ifølge kontrakten var lejen 4000 i 2012.
      Jeg har været ret tålmodig/ langmodig med manglende vedligeholdelse – samtidig er huslejen steget jævnligt. Jeg ønsker huslejenedsættelse til 4400.
      Her mine spørgsmål:
      1.Tagterrassen er slidt af vejr og vind, rækværket ved at falde fra hinanden og trægulvet mørt af alger. Skal jeg betale vedligeholdelse af tagterrassen??
      2. Badeværelsegulvet er skævt lavet, så efter brusebad er gulvet oversvømmet og fliserne mere og mere forkalkede og skæve. Skal jeg betale udbedring eller udlejer?
      3. Døren til terrassen er mørnet og utæt, hvilket betyder at det blæser iskoldt ind om vinteren. Hvem skal betale en ny dør?
      4. Udlejer har sørget for nyt køkkenbord i halvdelen af køkkenet – men mangler den sidste halvdel – har ventet i 3 mrd nu.
      5. Er det rimeligt at betale en husleje på 4700 med alle de mangler?

      Venlig hilsen Calm

    • #19013
      Calm
      Deltager

      Ekstra info;
      lejligheden er faktisk kun 38 m2, væggene skrå og loftet så lavt så folk på 190 må bukke ryggen.

    • #19014
      Calm
      Deltager

      Ekstra info;
      lejligheden er faktisk kun 38 m2, væggene skrå og loftet så lavt så folk på 190 må bukke ryggen.

    • #19026
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Calm
      Det er udlejers pligt, at vedligeholde alle de bygningsdele, du nævner. Du kan klage til huslejenævnet over udlejers manglende vedligeholdelse, og huslejenævnet kan give udlejer påbud om at udbedre manglerne.
      Hvis der er tale om en ejendom, der er opført før 1/1 1992, vil jeg helt klart mene, at din husleje er for høj.
      Meld dig ind i Amager Lejerforening og få bistand både til vedligeholdelsen og huslejenedsættelsen.
      Se kontaktoplysninger under menuen, Lejerforeninger

      Med venlig hilsen
      Jakob Lindberg.

Viser 3 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.