Efterkrævning fra udlejer

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Efterkrævning fra udlejer

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19641
      RasmusBuchmann
      Deltager

      Hej brevkassen,

      Min kæreste og jeg flyttede pr d. 1. februar 2020 fra vores daværende lejlighed og nu lidt over et år efterfølgende har vi fået en efterkrævning på ca. 4000kr, da de har haft lavet et fejl i regnskabet som dækkede bl.a. vores depositum og forudbetalt leje samt forbrug af maler til renovering af lejligheden, da vi flytter fra den. De siger selv at sagen er afsluttet og derfor kan vi ikke betale via betalingsservice.
      Spørgsmålet er bare om de har ret til at kræve så mange penge for en fejl, som de selv har lavet? Det skal lige tilføjes at vi på intet tidspunkt har haft noget med de penge at gøre, da vi først ser beregningen efter, at maleren har gjort sit arbejde og tilføjet hans forbrug.

      Mvh,
      Rasmus

    • #19666
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Rasmus
      Jeg undskylder, at du først får svar på dit spørgsmål nu.
      Som udgangspunkt kan et alment boligselskab ikke kræve ekstra penge af en lejer så lang tid efter, at den endelige opgørelse er fremsendt. For at få et endeligt svar kan du melde dig ind i Køge Lejerforening.
      Send brevet og den endelige opgørelse til koege@dklf.dk. Skriv dit telefonnummer i mailen.
      Med venlig hilsen,
      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.