Afdelingsbestyrelsen kompetence

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Afdelingsbestyrelsen kompetence

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18925
      Gearlos2
      Deltager

      Hej !

      Jeg er i tvivl om afdelingbestyrelsens kompetence/opgaver. Ofte har jeg set skrevet at bestyrelsens opgave er ikke at administrere dvs. de skal feks. ikke blande sig i ejendomsfunktionærernes arbejde og det må også omfatte klager mellem lejere m.m. som de ikke skal “behandle” (note: de kan og har naturligvis ret til at “snakke” med lejere, men det må så være under ytringsfrihedens rammer dvs. ikke optræde, som om de er en myndighed)

      I vedtægterne står der bestyrelsen skal påse at der hersker god orden i afdelingen hvilket så alligevel kan hentyde til, at de kan blande sig i administrationen.

      Skal det siges kort:

      Noget tyder på, at afd.bestyrelser i stor stil, tror de kan rende rundt og dirigere funktionærer, lejere oa.

      Hvordan kan man klart udrede dette, så det kan forstås ?

    • #18927
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg fortolker bestemmelsen således, at afdelingsbestyrelsen skal holde øje med renholdelse og orden i afdelingen. Hvis tilstanden ikke er tilfredsstillende, skal man kontakte ejendomskontoret, som derefter skal rette op på forholdene. Hvis tilstanden skyldes enkelte lejeres roderi, skal funktionærerne eller administrationen skride ind med påbud eller advarsler om at overholde ordensreglerne. Afdelingsbestyrelsen skal ikke selv være “politi”.

      Med venlig hilsen
      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.